צור קשר

מאמרי
עושר

הכסף בידיים שלכם – חלק ב'

הכסף בידיים שלכם, לא בידי אף אחד אחר, רק לכם יש את האחריות להשאיר אותו בכיסכם/חסכונותכם/כל מקום בטוח אחר!

להלן מספר דוגמאות מחיי האישיים – חלק ב':

1. אם אתם נעזרים במנועי חיפוש ברשת להזמנת טיסות, בוודאי שמתם לב שעל כל כניסה מחודשת ליעד המבוקש המחיר מטפס קצת, ולכן לפני שאתם לוחצים סופית על ההזמנה התחברו ממחשב אחר בבית או מנייד אחר ומשם תזמינו (ראו איזה פלא המחיר צנח בחזרה למחיר שראיתם לראשונה).

2. ועוד על הזמנת טיסות, אם הגעתם למסקנה שאתם צריכים מזוודות של 20 ק"ג, במידה ותוסיפו מזוודה בשלב ההזמנה תתווסף מזוודה לכל נוסע ויתכן שאתם צריכים פחות מזוודות ממספר הטסים, לכן סיימו את ההזמנה ולאחר אישורה יחד עם הקוד אישור שקיבלתם למייל כנסו להזמנה והוסיפו מספר מזוודות כרצונכם.

3. אם אתם רוצים לבטח את עצמכם בביטוחים רפואיים פרטים, בדקו טוב טוב איזה החזרים מגיעים לכם בגין כל מיני תוספות שאתם משלמים עליהם בפרמיה החודשית לדוגמא טיפולים אלטרנטיבים, דיקורים למיניהם וכו' וכו'. חברות הביטוח מחזירות כספים בגין זה, צריך לשלוח חשבוניות וכתב תביעה מסודר עם תיאור המקרה וחתימה מרופא משפחה וההחזר הכספי מתקבל תוך שבועיים.

4. עוד בהקשר לביטוחים רפואיים פרטים, עבור מקרה ביטוחי מסויים במידה ונעזרתם בקופת החולים שלכם ולא ניצלתם את הביטוח הפרטי כי אז גם מגיע לכם החזר על חוסר הניצול/תביעה של אותו מקרה.

5. בנושא ביטוח חיים, ממליץ לעשות ביטוחי חיים גם ללא קשר לביטוח חיים לטובת משכנתה, במקרה של אסון חס וחלילה, המשכנתה מסולקת אבל המשפחה נשארת ללא מקור פרנסה של הנפטר ז"ל (לצערי גם זה מניסיון אישי).

6. הורדתם לנייד אפליקציה של הבנק עם אפשרות להעברת כספים לחשבון אקראי, ממליץ שסיסמת הכניסה לא!! תהיה מספר הנייד שלכם, ומדוע אני מדגיש רק את הסיסמא? כי הקוד משתמש עולה באפליקציה כברירת מחדל ולא צריך להזין אותו. בחרו סיסמא שמוכרת רק לכם, סרט שראיתם ואהבתם, דגם של מכונית נחשקת, שחקן קולנוע נערץ וכו' וכו' ולעולם לא פרטים מתוך כרטיס תעודת הזהות שלכם.

7. ועוד על סיסמאות, לעולם גוף רשמי כלשהוא לא יבקש מכם את סיסמת ההתחברות למשהו, אם מתקשר אליכם פלוני אלמוני ואומר לכם שמצא כרטיס או מסמך שלכם ורק רוצה לאמת שאתם באמת הבעלים שלו, המספר היחיד שאתם רשאים לתת לו זה הטלפון של תחנת המשטרה הקרובה.

8. אם יש לכם נהגים צעירים במשפחה, רשמו ביומן מתי הילדים שלכם מגיעים לגיל 24 ודקה, כי אז מיד כדאי להודיע לחברת הביטוח ולדרוש שינוי של ביטוחי החובה והמקיף, אין טעם לשלם פרמיית נהג צעיר כשהעניין שייך כבר להיסטוריה.

9. אם אתם אוהבים מבצעים ברשתות הקניות, ברמת המוצר הבודד כמעט ולא נתקלתי בטעויות כלומר בר-קוד המוצר מול המחיר שלו במערכת, אבל כשיש מבצע של שניים במחיר מופחת או בושם שני בשקל מומלץ ביותר לבדוק האם עבור כל המוצרים שרכשתם בסוג הזה של המבצעים הכל הופחת בהתאם לשלטים המפוזרים ברשת, ויש טעויות..

10. ואחרון להפעם בנושא כלכלת משפחה, הגדירו תקציב שבועי לראש ורכשו הכל הכל ברשת אחת באופן מרוכז (אוכל, טקסטיל, היגיינה וכו') לדוגמא 500 ₪ לראש לשבוע, הדבר הכי משמעותי הוא יישום מעשי של ההגדרה, עד כדי החזרת מוצרים מהקופה למדפים במידה וחרגתם, הדבר יאמן אתכם לדבר שהוא הכי חשוב בעיני וזה שליטה בהוצאות.

עד כאן להפעם, זכרו, הכסף בידיים שלכם!